Aktualności

Zwrot nadpłaty PIT

data publikacji: 22/03/2018

KATEGORIA: Pozostałe

Usługa umożliwia sprawdzenie stanu realizacji zwrotu nadpłat z rozliczeń rocznych podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2017.

Aby sprawdzić stan zwrotu nadpłaty, należy podać:

  • PESEL/NIP – numer identyfikacyjny PESEL lub NIP pierwszego podatnika na zeznaniu,
  • kwotę przychodu za 2017 rok – wartość przychodu w pełnych zł (końcówki kwot wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, a te wynoszące 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych).
    Dla zeznań złożonych:

    • indywidualnie to kwota przychodu podatnika,
    • wspólnie z małżonkiem to kwota przychodu podatnika, a jeśli nie występuje, to kwota przychodu małżonka.

    Jest to kwota wykazana z zeznaniu podatkowym za rok 2017 w pozycji:

    • – PIT-28 (19, 20) – poz. 45
    • – PIT-36 (23, 24, 25) – poz. 90, 141
    • – PIT-36L (12, 13, 14) – poz. 13, 18
    • – PIT-37 (23, 24) – poz. 64, 95

Jeśli wprowadzone dane są poprawne i w aplikacji jest dostępna informacja o złożonym zeznaniu podatkowym otrzymasz jedną z informacji:

  • stan zrealizowanyzrealizowano
    co oznacza, że wskazany etap realizacji zwrotu nadpłaty został w urzędzie zrealizowany.

albo

  • w trakcie realizacji
    co oznacza, że proces zwrotu nadpłaty w urzędzie skarbowym jeszcze trwa.

Gdy podane dane są niepoprawne lub w aplikacji brak informacji o zeznaniu podatkowym, zwracany jest komunikat:

Podano błędne dane lub brak informacji o zeznaniu na dzień wyszukiwania.

Uwaga: zeznanie podatkowe po złożeniu może być widoczne w aplikacji z kilkudniowym opóźnieniem. Zachęcamy do składania deklaracji drogą elektroniczną!

W sprawach indywidualnych należy kontaktować się z właściwym urzędem skarbowym.

Źródło: www.finanse.mf.gov.pl

Mapa – wyszukiwanie adresów

NEWSLETTER

Dowiedz się pierwszy o nadchodzących imprezach kulturalnych
i wydarzeniach z życia Gminy Rokietnica!

REGULAMIN