Aktualności

ROKTAR w Krainie Tysiąca Jezior

data publikacji: 08/09/2017

KATEGORIA: Kultura

Jak co roku, Stowarzyszenie zorganizowało kilkudniowy wyjazd dla swoich członków.
W tym roku, pod koniec sierpnia, mieliśmy możliwość poznawać przez sześć dni Warmię i Mazury. W drodze do Olsztyna, gdzie mieszkaliśmy nad Jeziorem Trackim, zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Gietrzwałdzkiej i spróbowaliśmy wody z Cudownego Źródełka. Kolejnego dnia wczesnym rankiem pojechaliśmy autokarem do Buczyńca, gdzie wyruszyliśmy w rejs statkiem
po trawie, po Kanale Elblądzkim. Podczas rejsu poznaliśmy historię żeglugi po tym Kanale i mogliśmy podziwiać piękną przyrodę,  zwierzęta, ptactwo mieszkające nad Jeziorem Druzno.
Po ponad czterogodzinnym rejsie dotarliśmy do Elbląga, a następnie przejechaliśmy do Olszyna. Następnego ranka pojechaliśmy do Mikołajek – żeglarskiej stolicy Polski, gdzie mogliśmy zobaczyć przepiękne żaglówki i żaglowce. Następnie przejechaliśmy do Łuknajna, gdzie weszliśmy na dwie wieże widokowe i podziwialiśmy przepiękne panoramy:  Jeziora Łuknajno i Jeziora Śniardwy. Tego dnia byliśmy również w Stacji Badawczej Instytutu Parazytologii Polskiej Akademii Nauk w Kosewie Górnym, gdzie mieliśmy możliwość nie tylko poznać życie zwierząt jeleniowatych, ale również spacerować wśród jeleni szlachetnych czy danieli. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Olsztyn, jego Stary Rynek, Zamek, Muzeum Warmii i Mazur oraz Katedrę. Byliśmy również na seansie w olsztyńskim Planetarium. W przedostatni dzień naszej przygody na Mazurach byliśmy w Mazurolandii i Parku Miniatur Warmii i Mazur k. Kętrzyna, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć miniatury najpiękniejszych zabytków tego regionu, poznać historię II wojny światowej oraz czasów średniowiecza. Następnie samochodem militarnym przejechaliśmy do Gierłoży, gdzie zwiedzaliśmy Wilczy Szaniec. Po powrocie do Mazurolandii mieliśmy możliwość przymierzyć stroje wojskowe i postrzelać z łuku. W drodze powrotnej do Olsztyna zatrzymaliśmy się
w Sanktuarium Maryjne w Świętej Lipce, gdzie wysłuchaliśmy pięknego koncertu organowego. Kończąc naszą przygodę na Warmii i Mazurach, w drodze powrotnej do domu, zwiedziliśmy Park Etnograficzny w Olsztynku. Pomimo, że plan wyjazdu był bardzo wypełniony, nie zabrakło czasu na wspólną popołudniową aktywność fizyczną – spacery i kąpiel w Jeziorze Trackim. Był również czas na odpoczynek, przejażdżki wozem konnym i integrację przy ognisku. Żal było wyjeżdżać. Wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Ciągle mamy w pamięci niezapomniane widoki z Krainy Tysiąca Jezior.

Wycieczka została dofinansowana w ramach realizowanych projektów i ze źródeł: ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, „Projekt współfinansowany przez Gminę Tarnowo Podgórne”, „Projekt współfinansowany ze środków Gminy Rokietnica” i środków własnych Stowarzyszenia uzyskanych z 1%.

Mapa – wyszukiwanie adresów

NEWSLETTER

Dowiedz się pierwszy o nadchodzących imprezach kulturalnych
i wydarzeniach z życia Gminy Rokietnica!