Aktualności

AZBEST! Ostateczny termin składania wniosku 16.08.2017r.!

data publikacji: 27/07/2017

KATEGORIA: Środowisko

Akcja dofinansowania usuwania azbestu prowadzona jest przez Urząd Gminy w Rokietnicy wraz ze Starostwem Poznańskim, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Do wzięcia udziału w likwidacji wyrobów i materiałów zawierających azbest uprawnione są następujące podmioty:
a) właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości nie prowadzący działalności gospodarczej,
b) spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
c) jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych,
d) stowarzyszenie ogrodowe,
e) instytuty badawcze.

Dofinansowanie obejmuje zdjęcie z dachu, odbiór z nieruchomości, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.
Każdy podmiot, który chce skorzystać z dofinansowania, ma obowiązek złożyć (osobiście lub listownie) w Urzędzie Gminy w Rokietnicy wypełniony pisemny wniosek w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 sierpnia 2017 r. Formularz wniosku można pobierać w Urzędzie pok. Nr 6 lub TUTAJ (należy pamiętać o dołączeniu do wniosku wypełnionej Informacji o wyrobach zawierających azbest).

W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi lub produktami rybołówstwa – obowiązkowo należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.
Oba wzory dokumentów gotowe do wypełnienia można uzyskać również w Urzędzie Gminy Rokietnica pok. nr 6.

Do wniosku należy również załączyć:
1. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej).
2. Zgodę właściciela nieruchomości – W przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
3. W przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności należy załączyć zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest
4. W przypadku wnioskodawców prowadzących działalność związaną z sektorem produkcji rolnej – należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę
5. Upoważnienie dla wnioskodawcy – współwłaściciela do występowania o dofinansowanie w sytuacji, gdy jest ich pełnomocnikiem.
6. Informację o wyrobach zawierający azbest (wzór dostępny również w siedzibie UG Rokietnica pok. Nr 6).

Wnioski rozpatrywane będą do chwili wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku materiał zawierający azbest zostanie usunięty z terenu nieruchomości.

Koszty związane z likwidacją wyrobów zawierających azbest, realizowane będą w 100% ze środków: Starostwa Powiatowego w Poznaniu, budżetu Gminy Rokietnica, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tj. bez udziału finansowego wnioskodawców.

UWAGA! Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.


Osoba do kontaktu w Urzędzie Gminy:

Lidia Przybysz  (tel: 61 8960 611, pok. 6)
Osoba do kontaktu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu:
Agata Sibila (tel. 61 8410 750)

Mapa – wyszukiwanie adresów

NEWSLETTER

Dowiedz się pierwszy o nadchodzących imprezach kulturalnych
i wydarzeniach z życia Gminy Rokietnica!