KATEGORIA: Środowisko
Akcja dofinansowania usuwania azbestu prowadzona jest przez Urząd Gminy w Rokietnicy wraz ze Starostwem Poznańskim, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Do wzięcia udziału w likwidacji wyrobów i materiałów zawierających azbest uprawnione są następujące podmioty: a) właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości nie prowadzący działalności gospodarczej, b) spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, c) jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych, d) stowarzyszenie ogrodowe, e) instytuty badawcze.
Dofinansowanie obejmuje zdjęcie z dachu, odbiór z nieruchomości, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Każdy podmiot, który chce skorzystać z dofinansowania, ma obowiązek złożyć (osobiście lub listownie) w Urzędzie Gminy w Rokietnicy wypełniony pisemny wniosek w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 sierpnia 2017 r. Formularz wniosku można pobierać w Urzędzie pok. Nr 6 lub TUTAJ (należy pamiętać o dołączeniu do wniosku wypełnionej Informacji o wyrobach zawierających azbest).
W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi lub produktami rybołówstwa – obowiązkowo należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę. Oba wzory dokumentów gotowe do wypełnienia można uzyskać również w Urzędzie Gminy Rokietnica pok. nr 6.
Do wniosku należy również załączyć: 1. Dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej). 2. Zgodę właściciela nieruchomości – W przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste, 3. W przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności należy załączyć zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest 4. W przypadku wnioskodawców prowadzących działalność związaną z sektorem produkcji rolnej – należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę 5. Upoważnienie dla wnioskodawcy – współwłaściciela do występowania o dofinansowanie w sytuacji, gdy jest ich pełnomocnikiem. 6. Informację o wyrobach zawierający azbest (wzór dostępny również w siedzibie UG Rokietnica pok. Nr 6).
Wnioski rozpatrywane będą do chwili wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku materiał zawierający azbest zostanie usunięty z terenu nieruchomości.
Koszty związane z likwidacją wyrobów zawierających azbest, realizowane będą w 100% ze środków: Starostwa Powiatowego w Poznaniu, budżetu Gminy Rokietnica, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tj. bez udziału finansowego wnioskodawców.
UWAGA! Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Osoba do kontaktu w Urzędzie Gminy: Lidia Przybysz (tel: 61 8960 611, pok. 6) Osoba do kontaktu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu: Agata Sibila (tel. 61 8410 750)
Dowiedz się pierwszy o nadchodzących imprezach kulturalnych i wydarzeniach z życia Gminy Rokietnica!
regulamin Akceptuję warunki regulaminu