Aktualności

Akcja dofinansowania usuwania azbestu

data publikacji: 02/03/2018

KATEGORIA: Pozostałe

Urząd Gminy w Rokietnicy wraz ze Starostwem Poznańskim, Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczyna tegoroczną akcję dofinansowania usuwania azbestu.
Do wzięcia udziału w likwidacji wyrobów i materiałów zawierających azbest uprawnione są następujące podmioty:
a) właściciele i użytkownicy wieczyści, nieprowadzący działalności gospodarczej,
b) spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
c) jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych,
d) stowarzyszenie ogrodowe lub działkowcy,
e) instytuty badawcze.

Dofinansowanie obejmuje zdjęcie z dachu, odbiór z nieruchomości, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.

Każdy podmiot, który chce skorzystać z dofinansowania, ma obowiązek złożyć (osobiście lub listownie) w Urzędzie Gminy w Rokietnicy wypełniony pisemny Wniosek o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 lipca 2018 r.  Należy pamiętać o dołączeniu do wniosku wypełnionej „Informacji o wyrobach zawierających azbest„. Formularz wniosku można pobierać również w Urzędzie Gminy Rokietnica, pok. nr 6.

Usługi będą realizowane po wyłonieniu w drodze przetargu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu wykonawcy przedmiotowego zadania.

W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi lub produktami rybołówstwa – obowiązkowo należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty:
–  oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie
–  formularz informacji przedstawianych przed wnioskodawcę
Oba wzory dokumentów gotowe do wypełnienia można uzyskać w Urzędzie Gminy Rokietnica, pok. nr 6.

Do wniosku należy również załączyć:

  1. dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej),
  2. zgodę właściciela nieruchomości – w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
  3. w przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności należy załączyć zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest,
  4. w przypadku wnioskodawców prowadzących działalność związaną z sektorem produkcji rolnej – należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę,
  5. upoważnienie dla wnioskodawcy – współwłaściciela do występowania o dofinansowanie w sytuacji, gdy jest ich pełnomocnikiem,
  6. informację o wyrobach zawierający azbest.

Wnioski rozpatrywane będą do chwili wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w bieżącym roku.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku materiał zawierający azbest zostanie usunięty z terenu nieruchomości.

Koszty związane z likwidacją wyrobów zawierających azbest, realizowane będą w 100% ze środków: Starostwa Powiatowego w Poznaniu, budżetu Gminy Rokietnica, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, tj. bez udziału finansowego wnioskodawców zgodnie z Uchwałą Nr 2343/2018 Zarządu Powiatu w Poznaniu z dnia 16 lutego 2018 w sprawie zatwierdzenia regulaminu określającego zasady likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Poznańskiego na rok 2018

Jednocześnie informujemy o konieczności zgłoszenia administracji budowlanej zamiaru wykonania robót budowlanych przynajmniej na 30 dni przed planowanym terminem ich rozpoczęcia (formularz zgłoszenia dostępny jest na stronie www.bip.powiat.poznan.pl).

UWAGA! Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

Osoba do kontaktu w Urzędzie Gminy:
Lidia Przybysz  (tel: 61 8960 611, pok. 6)
Osoba do kontaktu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu:
Agata Sibila (tel. 61 8410 750)

Mapa – wyszukiwanie adresów

NEWSLETTER

Dowiedz się pierwszy o nadchodzących imprezach kulturalnych
i wydarzeniach z życia Gminy Rokietnica!

REGULAMIN